tirsdag 21. mars 2017

Nostalgisk diktbok...

I anledning Verdens poesidag som er i dag, tenkte jeg at jeg ville dele noen minner om en av mine tidligere diktbøker. På det første bildet under ser du to skatter fra oppveksten, som jeg faktisk har enda, selv om ikke alt er i bruk lenger. Den røde diktboken er helt full av håndskrevne dikt, og jeg har tilsvarende versjoner av den i andre farger, blant annet blå, gul og grønn. Du ser stabelen av diktbøker på bilde nummer to.


Jeg tror jeg tidligere har fortalt om alle de kinesiske diktbøkene mine som jeg brukte flittig i oppveksten og litt oppover i voksen alder, til å skrive håndskrevne dikt i. Noen år senere fant jeg et tilsvarende smykkeskrin i samme farge og mønster som denne ene boken. Jeg hadde i grunnen nok smykkeskrin, det var kun det at det var samme stilen og fargen som diktboka som fikk meg til å kjøpe det!


Dette var tydeligvis ikke så veldig gjennomtenkt, men de var jo litt søte sammen, da. Dette er veldig mange år siden, det er alt jeg har å si til mitt forsvar. Et hyggelig minne er det uansett!


Riktig fin poesidag til alle :-)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

(Dette blogginnlegget ble første gang publisert på Gro Jeanettes blogg om skribentliv og helse 21. mars 2017.)

2 kommentarer:

  1. Ønsker deg en fin uke videre fin blogg du har :)
    Klem
    Ellen S

    SvarSlett
  2. Tusen takk, for hyggelig kommentar, Ellen! Dette er ganske riktig et litt personlig innlegg, men denne bloggen er ikke bare min, men tilhører nettverket/skribentforeningen Unge Lovende Forfatteres Forening (ULFF), http://www.ulff.com

    SvarSlett